انجام رساله مدیریت | نمونه پایان نامه دکتری

انجام رساله مدیریت | نمونه پایان نامه دکتری

مقدمه

در انجام رساله مدیریت حاضر در فصل اول كليات تحقيق بيان شد، در فصل دوم نيز در شش بخش به بررسي ادبيات ارزیابی عملکرد، مدیریت عملکرد، مدلهای مدیریت عملکرد، پیشینه تحقیق، چالش هماهنگی و گونه های استراتژی های ارزیابی عملکرد پرداخته شد. فصل سوم به ارائه روش شناسي تحقيق و فصل چهارم به تجزيه و تحليل داده هاي كيفي و كمي اختصاص يافت. فصل حاضر به جمع بندی فصول قبل و نتیجه گیری مباحث مطرح شده اختصاص دارد. در این فصل ابتدا با بیان مجدد مساله تحقیق، مختصری از چارچوب نظری ارائه می شود. سپس روش تحقیق و یافته های آن به طور مختصر ارائه و بررسی می گردد. در پایان فصل نیز محدودیت های انجام رساله مدیریت حاضر بیان شده و موضوعات پژوهشهای آتی برای سایر محققین علاقمند پیشنهادهایی عرضه می شود.

مروری بر طرح پژوهش

آنچه در انجام رساله مدیریت حاضر مورد بررسي قرار گرفت طراحی الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملكرد برای سازمان-های نظارتی جمهوری اسلامی ایران بود. مسئله اصلي در تحقیق، اين بود كه چگونه مي‌توان الگوهای ارزيابي عملكرد را شناسایی کرد. به عبارت دیگر از طریق مصاحبه با خبرگان دستگاه های نظارتی در نظام ج.ا.ا، چه استراتژی هایی را می توان برای ارزیابی عملکرد شناسایی و تدوین نمود؟
در حال حاضر، دستگاه های نظارتی استراتژی روشنی برای ارزیابی سازمان های ارزیابی شونده ندارند. این ارزیابی ها؛ صرفا بر اساس سلایق و رویه های متنوع دستگاه های نظارتی صورت می گیرد. که همین امر، مانع اثربخشی ارزیابی دستگاه های نظارتی شده است. این مسئله، شرایط و وضعیتی را به وجود می آورد که در آن، هزینه های انجام ارزیابی بیش از فواید و منافع آن می گردد. سابقه کار در سازمان بازرسی کل کشور و به طور مشخص، در بازبینی فعالیت های بخش بازرگانی و اقتصادی کشور، این را به گونه ای عینی اثبات نموده که انجام ارزیابی های دارای معیارهای نامشخص، استفاده از الگوهای مختلف برای ارزیابی عملکرد سازمان، ناپایدار بودن و عدم ثبات الگوهای ارزیابی و ... ، نه تنها ما را از مزایای سیستم های معتبر و مفید ارزیابی محروم ساخته است، بلکه هزینه های سنگینی مانند تزلزل در مدیریت، نگرانی ها و فشارهای روانی فراوان بر مدیران برای اتخاذ هر تصمیم، توجه به ابعاد غیرمهم و فاقد ضرورت عملکردی، عدم تمایل مدیران برجسته بخش خصوصی به فعالیت در بخش دولتی و ... را نیز بر کشور تحمیل می کند. حتی در حالت استفاده از الگوهای موفق و استاندارد ارزیابی عملکرد نیز شاهد هستیم که این الگوها، صرفا به صورت ترجمه ای و بدون اعمال هیچ گونه تعدیل و تطبیق نسبت به شرایط فرهنگی جامعه مورد استفاده به کارگرفته می شوند. این در حالیست که اغلب صاحب نظران مدیریت نسبت به این نکته اذعان دارند، که مدل ها و تئوری های علوم انسانی و اجتماعی، مبتنی بر فرهنگ هستند و کاربرد آنها بدون رعایت و لحاظ کردن مفروضات بنیادین فرهنگ مبدأ، فاقد وجاهت علمی است.

پيشنهادات  انجام رساله مدیریت حاضر

1.    جامعه آماری انجام رساله مدیریت حاضر، سازمان بازرسی کل کشور بود؛ پیشنهاد می شود این الگو برای سایر دستگاههای نظارتی نظیر سازمان حسابرسی، دیوان محاسبات، و... نیز مورد بررسی و آزمون قرار گیرد. 
2.    برای تدوین استراتژیهای ارزیابی عملکرد در سازمانهای عمومی ابزار و روش های مختلف ارائه شده است. اما در خصوص سازمانهای نظارتی به طور خاص ابزار و روشی پیش از این تحقیق پیشنهاد نشده بود. پیشنهاد می شود تحقیقات بعدی با در نظر گرفتن چارچوب و نقاط مرجع ارائه شده در این تحقیق اقدام به ارائه چارچوبی برای تدوین سایر استراتژیهای بخشی در سازمانهای نظارتی بطور خاص نمایند.
3.    ما در انجام رساله دکتری مدیریت حاضر تنها محورها و ابعاد ماتریس های تدوین، اجرا و کنترل را در هماهنگی مورد نظر قرار دادیم؛ گرچه در داخل ماتریس ها پیشنهاد هایی را ارائه دادیم. پیشنهاد می شود محققان دیگر در مورد تکمیل داخل ماتریس های مذکور تحقیقاتی را انجام دهند.  
4.    در انجام رساله مدیریت حاضر اثرات انحصاری بودن خدمت این سازمانها، حمایت های دولت، تغییر دولت و تعاملات بین قوا دیده نشده است. پیشنهاد می شود در انجام پایان نامه مدیریت آتی تاثیر متغیرهای مذکور دیده شود. 
5.    همچنین پیشنهاد می شود که در پژوهشهای آینده سازه های عملیاتی هر یک از گونه های استراتژیهای ارزیابی عملکرد احصاءگردد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال ویا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله مدیریت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۱/۱۲
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب